preskoči na sadržaj

Osnovna škola Hrvatski sokol Podgajci Podravski

Login
Tražilica
Razred

Izreka tjedna

Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.

Sandra Carey

Danas slušamo...
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Sigurni na Internetu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 2. 2010.

Ukupno: 239348
Ovaj mjesec: 445
Ovaj tjedan: 79
Danas: 1
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAKO UNAPRIJEDITI SURADNJU SA ŠKOLOM?
Autor: Nataša Kresoja, 10. 2. 2012.

Poštovani roditelji,

u nastavku teksta pokušat ćemo Vam približiti kako što bolje unaprijediti suradnju sa školom te kako na taj način postizati što bolje rezultate kod učenika


Rezultati odgojno - obrazovnog rada u izravnoj su vezi s kavlitetom suodnosa triju bitnih čimbenika: učenika, učitelja i roditelja

Jedan od načina kako se taj odnos može osnažiti je neprestana suradnja roditelja i ulčitelja putem roditeljskih sastanaka te individualnih razgovora.

Roditelj od učitelja očekuje puno, između ostalog i ovo:

  • izgraditi autorite i uvažavanje kod učenika
  • odgojno usmjeravati učenika
  • tretirati ih kao jednako vrijedne
  • biti im uzor
  • kvalitetno surađivati s rodilteljima
  • poticati nadarenost
  • dopustiti pravo na drugačije mišljenje
  • individualno pristupiti svakom učeniku
  • autoritativnost, nepistarnost, tolerancija, pravičnost

Istovremeno, postoje i roditeljska očekivanja od učenika, ovo su neka:

  • pravilno rasporediti vrijeme za učenje i  odmor
  • steći radne navike
  • ponavljati nastavni sasržaj
  • izvršavati radne zadaće
  • redovito pohađati nastavu
  • poštovati učitelje
  • ponagati drugima
  • uzorno se vladati

Kako bi očekivanja bila što ispunjenija, ono što roditelj može je:

  • prvenstveno spoznati mogućnosti i prihvatiti nemogućnosti djeteta
  • uvažavati djejetovu potrebu sa učenjem, ali i za igrom
  • redovito surađivati s razrednikom i ostalim učiteljima ukoliko je potrebno
  • imati strpljenja prema djeci
  • naći vrenena za razgovor
  • znati slušati svoje dijete
  • poticati osobnim primjerom
  • učiti ih odgovornosti
  • poticati na učenje
  • nagraditi svaki usjeh
  • ne opterećivati ocjenom
  • uvije iznova pokazivati ljubav

Teško je biti roditelj, teško je biti i učitelj. Teško je biti čak i učenik. Kako bi ovaj posao bio što lakši i svrsishodniji ono što treba napraviti je sljedeće: RODITELJ I UČITELJ TREBAJU BITI NA ISTOJ STRANI, IMATI ISTA OČEKIVANJA OD UČENIKA, TE NA TAJ NAČIN USMJERITI DIJETE DA NA ŠTO LAKŠI NAČIN POSTANE ŠTO BOLJI ČOVJEK





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Odgoj u obitelji

      Preduvjet dobrog obiteljskog odgoja su skladni obiteljski odnosi. Oni osiguravaju stabilnost obitelji, ugodnu i privlačnu atmosferu za sve članove. Skladan, uravnotežen i harmoničan obiteljski život, međusobna ljubav i povjerenje izvanredno pozitivno djeluju na oblikovanje osobnosti mladog čovjeka.

    ODGOJNI STILOVI U OBITELJI

    • Razlikujemo četiri osnovna odgojna stila:

     AUTORITATIVAN, VLASTOLJUBIV, RAVNODUŠAN i DEMOKRATSKI

     Važno je napomenuti da u stvarnom životu nema potpuno čistog odgojnog stila nego je to rezultat različitih kombinacija i situacija. Odgojni stil stvaraju roditelji u svom odnosu prema djetetu.

 

AUTORITATIVAN stil

. Važno je istaknuti da je jaka moć roditelja, a slabije iskazivanje emocija. Tako se dijete često kritizira, zastrašuje i posramljuje. Ističu se uglavnom negativne strane djeteta. Prisutno je kažnjavanje, zabranjivanje, a velik dio komunikacije između roditelja i djeteta svodi se za zapovjedi – npr. “Ti to moraš / Ako nećeš to učiniti bit ćeš kažnjen…” Roditeljska očekivanja su velika, roditelji očekuju da će dijete ispuniti sve zahtjeve. Dijete je uplašeno, zastrašeno, teško se uključuje u igru s vršnjacima, gubi povjerenje u okolinu i u samoga sebe. Rezultat takovog odgojnoj stila jest djetetovo nisko samopouzdanje i loša slika o sebi.

VLASTOLJUBIV stil

. U ovom odgojnom stilu prisutno je izražavanje osjećaja prema djetetu, ali je još uvijek naglašena moć roditelja. Vlastoljubivi stil svodi se na neprestanu kontrolu djeteta i njegovog ponašanja. Pr. – “Ja te volim, ako si ti dobar i ako slušaš!”. Djeca koja su odgajanja ovim odgojnim stilom teško se osamostaljuju - tijekom odrastanja uvijek traže roditeljski savjet

RAVNODUŠAN stil

karakterizira previše slobode za dijete i nepostavljanje granica između dobrih i loših postupaka. Prisutna je emocionalna hladnoća, a time dijete ne osjeća ljubav, sigurnost i zaštitu od roditelja. Često takav odgojni stil dovede dijete do razočarenja. Najočitije je to u periodu adolescencije kada dijete iskazuje nesigurnost i izgubljenost pa se pojavljuje rizik od društveno nepoželjnih oblika ponašanja kao što su npr. razvoj ovisnosti, delikvencija i slično.

DEMOKRATSKI stil

karakterizira iskazivanje osjećaja roditelja prema djetetu i upravo na tome se temelji odgojni utjecaj na dijete. Ovaj odgojni stil smatra se najpovoljnijim za razvoj djeteta – kažnjavanje se izbjegava i traži se optimalno pohvaljivanje djeteta (ni previše ni premalo), uglavnom se sukobi rješavaju dogovorom.

Dijete suodlučuje što želi raditi i roditelji mu pružaju izbor između nekoliko dobrih opcija. Dijete se uključuje u život obitelji i na taj način njemu se ispunjavaju potrebe – osnovne tjelesne potrebe, potreba za ljubavlju i pripadanjem, potreba za igrom i zabavom, potreba za slobodom i potreba za osjećajem uspjeha i postignuća. Roditelji koji primjenjuju demokratski odgojni stil znaju da nisu savršeni te da mogu pogriješiti u odnosu na dijete, ali mu se onda ispričaju.

Na taj način dijete uči da je pogriješiti ljudski i da postoje načini kako popraviti određeni odnos. Rezultat ovakvog odgoja jest dijete koje je samopouzdano, koje ima dobru sliku o sebi, dijete koje zna razumjeti tuđe osjećaje i potrebe, zna se prilagoditi, ali tako da ne ugrozi sebe - jednom riječju sretno dijete koje odrasta u zdravu ličnost.*

 

*izvor: Obiteljski centar.dnz.hr

Uloga roditelja u odgoju djeteta

                                                                                                   

Preuzeli smo tekst Josipe Baumhak, prof. socijalne pedagogije,  iz kojeg  možemo  saznati  mnoge praktične savjete kako da si pomognemo da kao roditelji kad dajemo sve od sebe, a uvijek dajemo zaista sve, da to bude i ono najbolje što možemo, jer često ono najbolje što znamo može biti baš pogrešno ...

 

PROČITAJTE OVDJE

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAKO UNAPRIJEDITI SURADNJU SA ŠKOLOM?
Autor: Nataša Kresoja, 10. 2. 2012.

Poštovani roditelji,

u nastavku teksta pokušat ćemo Vam približiti kako što bolje unaprijediti suradnju sa školom te kako na taj način postizati što bolje rezultate kod učenika


Rezultati odgojno - obrazovnog rada u izravnoj su vezi s kavlitetom suodnosa triju bitnih čimbenika: učenika, učitelja i roditelja

Jedan od načina kako se taj odnos može osnažiti je neprestana suradnja roditelja i ulčitelja putem roditeljskih sastanaka te individualnih razgovora.

Roditelj od učitelja očekuje puno, između ostalog i ovo:

  • izgraditi autorite i uvažavanje kod učenika
  • odgojno usmjeravati učenika
  • tretirati ih kao jednako vrijedne
  • biti im uzor
  • kvalitetno surađivati s rodilteljima
  • poticati nadarenost
  • dopustiti pravo na drugačije mišljenje
  • individualno pristupiti svakom učeniku
  • autoritativnost, nepistarnost, tolerancija, pravičnost

Istovremeno, postoje i roditeljska očekivanja od učenika, ovo su neka:

  • pravilno rasporediti vrijeme za učenje i  odmor
  • steći radne navike
  • ponavljati nastavni sasržaj
  • izvršavati radne zadaće
  • redovito pohađati nastavu
  • poštovati učitelje
  • ponagati drugima
  • uzorno se vladati

Kako bi očekivanja bila što ispunjenija, ono što roditelj može je:

  • prvenstveno spoznati mogućnosti i prihvatiti nemogućnosti djeteta
  • uvažavati djejetovu potrebu sa učenjem, ali i za igrom
  • redovito surađivati s razrednikom i ostalim učiteljima ukoliko je potrebno
  • imati strpljenja prema djeci
  • naći vrenena za razgovor
  • znati slušati svoje dijete
  • poticati osobnim primjerom
  • učiti ih odgovornosti
  • poticati na učenje
  • nagraditi svaki usjeh
  • ne opterećivati ocjenom
  • uvije iznova pokazivati ljubav

Teško je biti roditelj, teško je biti i učitelj. Teško je biti čak i učenik. Kako bi ovaj posao bio što lakši i svrsishodniji ono što treba napraviti je sljedeće: RODITELJ I UČITELJ TREBAJU BITI NA ISTOJ STRANI, IMATI ISTA OČEKIVANJA OD UČENIKA, TE NA TAJ NAČIN USMJERITI DIJETE DA NA ŠTO LAKŠI NAČIN POSTANE ŠTO BOLJI ČOVJEK





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Vježbajte sa svojim djetetom!

Lutajući tako po internetu, naišli smo na jednu vrlo kvalitetnu web stranicu sa koje možete printati  zadatke za djecu svih uzrasta!Krenuvši sa svojim predškolarcima, i zadatcima koji su prilagođeni njima,  pa do 8. razreda. Testovi su prilagođeni svakom uzrastu, od matematike, hrvatskog jezika pa dalje!  Nešto zaista jako dobro!

Na istoj stranici naići ćete i na on line testove koje  će vaše dijete,  uz zvučni  dodatak, rješavati i na taj način još bolje biti motivirani za rad!

 Provjerite, mi jesmo, i zaista je zabavno, a povrh svega poučno!yes

Samo kliknite na sliku:

 

 

preskoči na navigaciju