preskoči na sadržaj

Osnovna škola Hrvatski sokol Podgajci Podravski

Login
Tražilica
Razred

Izreka tjedna

Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.

Sandra Carey

Danas slušamo...
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Sigurni na Internetu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 2. 2010.

Ukupno: 238751
Ovaj mjesec: 1315
Ovaj tjedan: 332
Danas: 39
Dogodilo se na današnji dan
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
01. lipnja
Autor: Nataša Kresoja, 1. 6. 2012.

Rođen Vladimir Becić, hrvatski slikar

Počeo je slikati od najranije mladosti, a upisujući studij prava u Zagrebu istodobno pohađa i privatnu slikarsku školu Mencija Klementa Crnčića i Bele Čikoša.

 


Ubrzo je nagon za slikarstvom prekinuo njegove pravne nauke i doveo ga na muenchensku likovnu akademiju. Bogatim kolorističkim izrazom, tonskim oblikovanjem jakih volumena, udaljujući se od akademizma, nastaju tih prvih godina ovog stoljeća poznati Becićev Portret Miroslava Kraljevića, Autoportret s polucilindrom, Akt pred ogledalom i brojna druga djela. Zagreb, Osijek, Pariz, u kojem radi kao crtač za L'Illustration, boravak na solunskoj fronti, gdje nastaju serije motiva s vojnicima i ranjenicima, ocrtavaju Becićevu biografiju do privremenoga smiraja u Blažuju. U tom će mjestu kraj Sarajeva nastati cijeli niz ulja i akvarela s motivima krajolika, seljaka i pastira koji u Becićevu opusu označavaju dozrijevanje slikarskoga koncepta tonskog kolorističkog oblikovanja volumena i prostora. Grupa trojice, što je nakon prelaska u Zagreb osniva zajedno s Ljubom Babićem i Jerolimom Mišeom 1930., važna je odrednica ne samo Becićeva, već i cijelog hrvatskog slikarstva prve polovice 20. stoljeća koje obilježava realistička umjetnička vizija.
U takvom će se umjetničkom ozračju i Becićeva paleta rasvijetliti, volumeni omekšati, a slike postati izraz intimnih emotivnih doživljaja u nizu portreta, krajolika i figuralnih kompozicija, kao primjerice na Portretu moje žene, potom na slici Djevojčica s lutkom, Dječak s kukuruzom, te mnogobrojnim mrtvim prirodama. Od tada do kraja svog života Vladimir Becić ostaje vjeran isključivo samostalnim vrijednostima slike, viđenog motiva i osobnog doživljaja čistog slikarstva.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju