Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.
Sandra Carey
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
I ove smo godine sudjelovali u nacionalnoj manifestaciji Mjesec hrvatske knjige čiji je cilj poticanje čitanja. Naglasak je ovaj put bio na ulozi prevoditelja pa je s tim u vezi bio i glavni moto Mjeseca: "Nek ti riječ ne bude stranac".
Krajem Mjeseca hrvatske knjige u školskoj smo se knjižnici družili s najmlađima: bili su to učenici drugoga razreda. Družili smo se uz priču Jesenske muke jednoga Luke Ivanke Borkovac. Priča ih je zabavila i nasmijala te potaknula razgovor o važnosti čitanja. Činjenicu da su sami izvukli brojne prednosti čitanja iskoristila sam za poziv u naš čitateljski klub Čitam, ne skitam. Upoznala sam ih s ponuđenim knjigama za koje su zaključili da im izgledaju zanimljivo, te s načinom vrednovanja čitanja i čitanja s razumijevanjem. Pozvani su da razmisle, dogovore se s roditeljima i na kraju krenu u avanturu čitanja iz zadovoljstva.
Učenike prvoga razreda u ovom smo mjesecu učlanili u školsku knjižnicu. I s njima smo se družili uz priču. Ovaj je put to bila priča Miš u knjižnici koja je potaknula razgovor o pravilima ponašanja u knjižnici.
Jedan od središnjih programa Mjeseca je Nacionalni kviz za poticanje čitanja. Ove su godine kviz riješavali učenici petog razreda. U fokusu kviza ove su godine bile tri zanimljive knjige: Volker Mehnert i Claudia Lieb: Alexander von Humboldt:, Stefan Boonen: Nahoče iz Wammerswalda i Frances Hodgson Burnett: Tajni vrt . Osim poticanja čitanja cilj je kviza i uputiti učenike na pouzdane i kvalitetne online izvore. Tako su riješavajući kviz posjetili stranice izdavačkih kuća, portal o knjigama, mrežnu knjižaru, naučili nove riječi te poslušali razgovor s piscem i prevoditeljicom. Kroz kviz su se upoznali s važnošću prevoditelja u procesu nastanka knjige, ali i važnošću čitanja s razumijevanjem. Svim učenicima koji su sudjelovali u kvizu želimo puno sreće na završnoj svečanosti Kviza 15. studenoga kada se dodjeljuje glavna i utješne nagrade!
Ljiljana Cecelja, knjižničarka