Najveća nacionalna manifestacija koja promiče knjigu i čitanje, Mjesec hrvatske knjige, upravo je završila. Ovogodišnja tema Mjeseca su knjižnice i knjižničari, a moto je Odabrali knjižničari.
Kao i svake godine, i ove smo u našoj knjižnici obilježili Mjesec hrvatske knjige. Način i vrstu obilježavanja odabrali smo u skladu s temom i motom pa su događaji bili u knjižnici, a knjižničarka je odabrala čitanje!
Tako sam učenicima drugog razreda koji su povodom Mjeseca hrvatske knjige u knjižnicu došli s učiteljicom Sandrom Kopić pročitala priču Čarolija knjižnice. Priča je to o dječaku Luki i djevojčici Emi koji su u posjetu knjižnici. Ema je nagovarala Luku koji ne voli čitati da odabere barem jednu knjigu. Nakon brojnih njegovih neću na početku, Ema ga je na kraju uvjerila da će naći knjigu baš po njegovoj mjeri, a on je poželio uzeti ne jednu već sve njih! Nadam se da će i drugaše ova priča potaknuti da se ove godine priključe klubu Čitam ne skitam i pročitaju najmanje jednu knjigu, ako ne sve! Nakon priče učenici su upoznali i časopise za djecu i pronašli pregršt zanimljivih sadržaja u njima.
Na druženje uz priču učiteljica Milica Kolar došla je u knjižnicu sa svojim trećim razredom. S njima sam se družila uz enciklopedije. Nakon što sam ih upoznala s vrstama enciklopedija, namjeni i načinu snalaženja u enciklopedijama i sami su se upoznali s njima rješavajući zadatke u parovima. Bili su vrijedni, radoznali i snalažljivi. Na kraju druženja pozvala sam ih da se uključe u klub Čitam ne skitam.
U pratnji učiteljice Željke Kovačević i četvrti je razred došao po svoju priču u knjižnicu. Nakon druženja uz priču i njih sam pozvala da, kao što su to vrijedno činili prethodnih godina, i ove godine čitaju dodatne knjige s police Čitam, ne skitam.
Mjesec hrvatske knjige obilježili smo i na nastavi hrvatskoga jezika u 6. razredu s nastavnicom Ivanom Kovačević. Oni su ovaj mjesec za lektiru čitali knjigu Vedrane Rudan Psima ulaz zabranjen. Pripremila sam im radionicu u kojoj su se u skupinama bavili lijepim rečenicama o čitanju koje su pronašli u ovoj knjizi, savjetima za čitanje, predrasudama i borbi protiv njih, šaljivim izgovorima zašto nisu pročitali lektiru, dramatizacijom dijelova romana. Sve su to na kraju prezentirali i pokazali pred razredom koliko su pažljivo čitali knjigu i koliko su kreativni i maštoviti.
Ljiljana Cecelja, knjižničarka











