preskoči na sadržaj

Osnovna škola Hrvatski sokol Podgajci Podravski

Login
Tražilica
Razred

Izreka tjedna

Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.

Sandra Carey

Danas slušamo...
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Sigurni na Internetu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 2. 2010.

Ukupno: 238364
Ovaj mjesec: 928
Ovaj tjedan: 332
Danas: 35
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako unaprijediti međusobnu suradnju?
Autor: Nataša Kresoja, 10. 2. 2012.

Poštovani roditelji,

u nastavku teksta pokušat ćemo Vam približiti kako što bolje unaprijediti suradnju sa školom te kako na taj način postizati što bolje rezultate kod učenika


 

Rezultati odgojno - obrazovnog rada u izravnoj su vezi s kavlitetom suodnosa triju bitnih čimbenika: učenika, učitelja i roditelja*

Jedan od načina kako se taj odnos može osnažiti je neprestana suradnja roditelja i ulčitelja putem roditeljskih sastanaka te individualnih razgovora.

Roditelj od učitelja očekuje puno, između ostalog i ovo:

  • izgraditi autorite i uvažavanje kod učenika
  • odgojno usmjeravati učenika
  • tretirati ih kao jednako vrijedne
  • biti im uzor
  • kvalitetno surađivati s rodilteljima
  • poticati nadarenost
  • dopustiti pravo na drugačije mišljenje
  • individualno pristupiti svakom učeniku
  • autoritativnost, nepistarnost, tolerancija, pravičnost

Istovremeno, postoje i roditeljska očekivanja od učenika, ovo su neka:

  • pravilno rasporediti vrijeme za učenje i  odmor
  • steći radne navike
  • ponavljati nastavni sasržaj
  • izvršavati radne zadaće
  • redovito pohađati nastavu
  • poštovati učitelje
  • pomagati drugima
  • uzorno se vladati

Kako bi očekivanja bila što ispunjenija, ono što roditelj može je:

  • prvenstveno spoznati mogućnosti i prihvatiti nemogućnosti djeteta
  • uvažavati djetetovu potrebu sa učenjem, ali i za igrom
  • redovito surađivati s razrednikom i ostalim učiteljima ukoliko je potrebno
  • imati strpljenja prema djeci
  • naći vremena za razgovor
  • znati slušati svoje dijete
  • poticati osobnim primjerom
  • učiti ih odgovornosti
  • poticati na učenje
  • nagraditi svaki uspjeh
  • ne opterećivati ocjenom
  • uvije iznova pokazivati ljubav

Teško je biti roditelj, teško je biti i učitelj. Teško je biti čak i učenik. Kako bi ovaj posao bio što lakši i svrsishodniji ono što treba napraviti je sljedeće: RODITELJ I UČITELJ TREBAJU BITI NA ISTOJ STRANI, IMATI ISTA OČEKIVANJA OD UČENIKA, TE NA TAJ NAČIN USMJERITI DIJETE DA NA ŠTO LAKŠI NAČIN POSTANE ŠTO BOLJI ČOVJEK

 

*dio sadržaja preuzet iz Školskih novina, broj 3. autorice Divne Šušić, prof.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Odgoj u obitelji

      Preduvjet dobrog obiteljskog odgoja su skladni obiteljski odnosi. Oni osiguravaju stabilnost obitelji, ugodnu i privlačnu atmosferu za sve članove. Skladan, uravnotežen i harmoničan obiteljski život, međusobna ljubav i povjerenje izvanredno pozitivno djeluju na oblikovanje osobnosti mladog čovjeka.

    ODGOJNI STILOVI U OBITELJI

    • Razlikujemo četiri osnovna odgojna stila:

     AUTORITATIVAN, VLASTOLJUBIV, RAVNODUŠAN i DEMOKRATSKI

     Važno je napomenuti da u stvarnom životu nema potpuno čistog odgojnog stila nego je to rezultat različitih kombinacija i situacija. Odgojni stil stvaraju roditelji u svom odnosu prema djetetu.

 

AUTORITATIVAN stil

. Važno je istaknuti da je jaka moć roditelja, a slabije iskazivanje emocija. Tako se dijete često kritizira, zastrašuje i posramljuje. Ističu se uglavnom negativne strane djeteta. Prisutno je kažnjavanje, zabranjivanje, a velik dio komunikacije između roditelja i djeteta svodi se za zapovjedi – npr. “Ti to moraš / Ako nećeš to učiniti bit ćeš kažnjen…” Roditeljska očekivanja su velika, roditelji očekuju da će dijete ispuniti sve zahtjeve. Dijete je uplašeno, zastrašeno, teško se uključuje u igru s vršnjacima, gubi povjerenje u okolinu i u samoga sebe. Rezultat takovog odgojnoj stila jest djetetovo nisko samopouzdanje i loša slika o sebi.

VLASTOLJUBIV stil

. U ovom odgojnom stilu prisutno je izražavanje osjećaja prema djetetu, ali je još uvijek naglašena moć roditelja. Vlastoljubivi stil svodi se na neprestanu kontrolu djeteta i njegovog ponašanja. Pr. – “Ja te volim, ako si ti dobar i ako slušaš!”. Djeca koja su odgajanja ovim odgojnim stilom teško se osamostaljuju - tijekom odrastanja uvijek traže roditeljski savjet

RAVNODUŠAN stil

karakterizira previše slobode za dijete i nepostavljanje granica između dobrih i loših postupaka. Prisutna je emocionalna hladnoća, a time dijete ne osjeća ljubav, sigurnost i zaštitu od roditelja. Često takav odgojni stil dovede dijete do razočarenja. Najočitije je to u periodu adolescencije kada dijete iskazuje nesigurnost i izgubljenost pa se pojavljuje rizik od društveno nepoželjnih oblika ponašanja kao što su npr. razvoj ovisnosti, delikvencija i slično.

DEMOKRATSKI stil

karakterizira iskazivanje osjećaja roditelja prema djetetu i upravo na tome se temelji odgojni utjecaj na dijete. Ovaj odgojni stil smatra se najpovoljnijim za razvoj djeteta – kažnjavanje se izbjegava i traži se optimalno pohvaljivanje djeteta (ni previše ni premalo), uglavnom se sukobi rješavaju dogovorom.

Dijete suodlučuje što želi raditi i roditelji mu pružaju izbor između nekoliko dobrih opcija. Dijete se uključuje u život obitelji i na taj način njemu se ispunjavaju potrebe – osnovne tjelesne potrebe, potreba za ljubavlju i pripadanjem, potreba za igrom i zabavom, potreba za slobodom i potreba za osjećajem uspjeha i postignuća. Roditelji koji primjenjuju demokratski odgojni stil znaju da nisu savršeni te da mogu pogriješiti u odnosu na dijete, ali mu se onda ispričaju.

Na taj način dijete uči da je pogriješiti ljudski i da postoje načini kako popraviti određeni odnos. Rezultat ovakvog odgoja jest dijete koje je samopouzdano, koje ima dobru sliku o sebi, dijete koje zna razumjeti tuđe osjećaje i potrebe, zna se prilagoditi, ali tako da ne ugrozi sebe - jednom riječju sretno dijete koje odrasta u zdravu ličnost.*

 

*izvor: Obiteljski centar.dnz.hr

Uloga roditelja u odgoju djeteta

                                                                                                   

Preuzeli smo tekst Josipe Baumhak, prof. socijalne pedagogije,  iz kojeg  možemo  saznati  mnoge praktične savjete kako da si pomognemo da kao roditelji kad dajemo sve od sebe, a uvijek dajemo zaista sve, da to bude i ono najbolje što možemo, jer često ono najbolje što znamo može biti baš pogrešno ...

 

PROČITAJTE OVDJE

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako unaprijediti međusobnu suradnju?
Autor: Nataša Kresoja, 10. 2. 2012.

Poštovani roditelji,

u nastavku teksta pokušat ćemo Vam približiti kako što bolje unaprijediti suradnju sa školom te kako na taj način postizati što bolje rezultate kod učenika


 

Rezultati odgojno - obrazovnog rada u izravnoj su vezi s kavlitetom suodnosa triju bitnih čimbenika: učenika, učitelja i roditelja*

Jedan od načina kako se taj odnos može osnažiti je neprestana suradnja roditelja i ulčitelja putem roditeljskih sastanaka te individualnih razgovora.

Roditelj od učitelja očekuje puno, između ostalog i ovo:

  • izgraditi autorite i uvažavanje kod učenika
  • odgojno usmjeravati učenika
  • tretirati ih kao jednako vrijedne
  • biti im uzor
  • kvalitetno surađivati s rodilteljima
  • poticati nadarenost
  • dopustiti pravo na drugačije mišljenje
  • individualno pristupiti svakom učeniku
  • autoritativnost, nepistarnost, tolerancija, pravičnost

Istovremeno, postoje i roditeljska očekivanja od učenika, ovo su neka:

  • pravilno rasporediti vrijeme za učenje i  odmor
  • steći radne navike
  • ponavljati nastavni sasržaj
  • izvršavati radne zadaće
  • redovito pohađati nastavu
  • poštovati učitelje
  • pomagati drugima
  • uzorno se vladati

Kako bi očekivanja bila što ispunjenija, ono što roditelj može je:

  • prvenstveno spoznati mogućnosti i prihvatiti nemogućnosti djeteta
  • uvažavati djetetovu potrebu sa učenjem, ali i za igrom
  • redovito surađivati s razrednikom i ostalim učiteljima ukoliko je potrebno
  • imati strpljenja prema djeci
  • naći vremena za razgovor
  • znati slušati svoje dijete
  • poticati osobnim primjerom
  • učiti ih odgovornosti
  • poticati na učenje
  • nagraditi svaki uspjeh
  • ne opterećivati ocjenom
  • uvije iznova pokazivati ljubav

Teško je biti roditelj, teško je biti i učitelj. Teško je biti čak i učenik. Kako bi ovaj posao bio što lakši i svrsishodniji ono što treba napraviti je sljedeće: RODITELJ I UČITELJ TREBAJU BITI NA ISTOJ STRANI, IMATI ISTA OČEKIVANJA OD UČENIKA, TE NA TAJ NAČIN USMJERITI DIJETE DA NA ŠTO LAKŠI NAČIN POSTANE ŠTO BOLJI ČOVJEK

 

*dio sadržaja preuzet iz Školskih novina, broj 3. autorice Divne Šušić, prof.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Vježbajte sa svojim djetetom!

Lutajući tako po internetu, naišli smo na jednu vrlo kvalitetnu web stranicu sa koje možete printati  zadatke za djecu svih uzrasta!Krenuvši sa svojim predškolarcima, i zadatcima koji su prilagođeni njima,  pa do 8. razreda. Testovi su prilagođeni svakom uzrastu, od matematike, hrvatskog jezika pa dalje!  Nešto zaista jako dobro!

Na istoj stranici naići ćete i na on line testove koje  će vaše dijete,  uz zvučni  dodatak, rješavati i na taj način još bolje biti motivirani za rad!

 Provjerite, mi jesmo, i zaista je zabavno, a povrh svega poučno!yes

Samo kliknite na sliku:

 

 

preskoči na navigaciju